DUBAI! Härligt!

Tjena bloggen!
Det var ett tag sen jag skrev för vi har varit i Dubai och haft fullt upp med det. Men det var ju sportlov också så har inte haft tid.
Men jag hade tänkt att berätta lite om Dubai!
Vi åkte på lördagen innan sportlovet, vi flög med Emirates, vi fick middag och sånt på flyget. Det tog ungefär 6 timmar. Sen på söndagen så var vi bara och shoppade. Vi var på en marknad som hette Al Karma, det var en marknad med märkeskopior. När man kom ut ur en affär så gick dom efter en och sa: Kom in här och köp fina väskor m.m. Så när vi kom ut med stora kassar så var dom verkligen efter oss, mamma sa det att nu tar vi en taxi hem, Haha! Sen så var vi uppe i världens högsta torn, Burj Khalifa. Vi var på den högsta våningen man fick gå upp i, 124 våningen. Det tog 56 s att gåka upp där! Riktigt snabbt! 🙂 Byggnaden är 800 meter högt. Sen var vi på stranden två dagar. Det hotelet vi bodde på hette Jumeirah emirates Towers. Det hotellet som låg vid stranden hette också Jumeirah så vi fick åka till deras strand och bada. Sen så var vi på två stora shopping center som har ungefär 2000 affärer. Den ena, som är störst i hela världen, heter ”Emirates Mall” . Det som är det kända med den är att det finns en skidbacke mitt i shopping centret. Ganska häftigt! Sen det bästa till sist… Vi var på Dubai Duty Free Tennis Championships 2014! Det var häftigt för vi såg Stosur, Ivanovic, Williams, Kerber, wosniakci, Mackarova, Errani och delpotro. Vi såg många världstjärnor. Det roliga var att vi hörde att dom hade en tävling på center courten, där dom sköt upp bollar till folk så man skulle få ett pris. Jag stod där uppe och vinkade och hoppade, det var en som höll i tävlingen och pappa som stod och pekade på  att jag skulle få bollen… Och just i den sekunden så skjuter han upp bollen och jag fångar lyra!! Jag blev så glad för jag sprang upp och ställde mig 🙂 Sen så skulle vi äta och kolla på Serena och Ana ivanovic! Så det var en liten snutt utav min lila 5 dagars resa, vi han med en massa! Totalt tog jag och mamma 366 bilder på mammas kamera 🙂 Sen så på lovet när vi kom hem så fick jag hoppa in i en dubbel för en tjej var skadad så jag fick spela med Louise och vi kom till Semi-final! Så jag var jätte nöjd! Ha det fortsatt bra!<3

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.